Sommarkollo 2011

Sommarkollo som sagt. Ett sommarkollo fullt av aktiviteter, bland annat bingo med Marina. Men också lite sightseeing. Första stoppet var Lövstabruk.

Vi for vidare och landade i nästa bruk. Nämligen Forsmarks.

Där gick vi en liten sväng i Engelska parken. Där finns Klingstenen. Kling klonk säger det när man knackar på den.

Vi åkte vidare och hamnade så småningom i Öregrund. Jag tror att Nadja kommer att minnas det som platsen där getingarna åt upp hennes räkpizza.

När vi kom hem efter den långa resan väntade en fika i solen på verandan.

Hej hej.

Här är ett par stövlar som är ute och går.

Vi badade också! Enligt paret som klev ur när vi klev i var det hela 15 grader i vattnet dagen till ära. Efteråt chillade vi på berget.

Okej, jag medger att det svagt att inte ha bildbevis på en sådan bravad, men här är i alla fall min bikini som hänger på tork.

Nåväl. Tillbaka till verkligheten. Nu ska jag ner till tvättstugan och hämta upp 5 ton lakan.

6 svar

  1. Nästa år måste jag åka på sommarkollo. Det ser jättemysigt ut.
    Fina bilder.
    Kram

    • En vacker dag ska jag visa dig Gudinge kära mor. 😉

  2. Vilken tur att Gudinge har kollo då Ängskär lagt ner.Mysiga bilder. Kram

  3. När kommer vinterkollot?

    • Vinterkollot kommer när vi som bäst behöver det. Snön kommer ligga som ett tjockt vitt täcke över Uppland och vi sitter mest inne i stugan, dricker choklad med marshmallows under tjocka filtar, läser böcker och drömmer om att åka skridskor 🙂

  4. fin blogg ❤

Kommentera

