En ledig dag

Idag bestämde jag mig för att vara ledig och fylla dagen med annat istället för jobb. Jag började med att stiga upp i ottan för att försöka slutföra vårterminen. Drack te ur en take away-mugg för komma i rätt jobbstämning. Det fungerade helt okej. Jag tror att jag gick på det litegrann i alla fall.

När jag ordbajsat fram allt jag kunde få ur mig satte jag mig i bilen och åkte för att hälsa på i Anna och Marcus nya bo. Ett supergulligt torp! Det kommer bli toppenbra när det blir färdigt, det är jag säker på.

Divan Dexter var där också. Han skulle åka tåg för första gången i sitt liv dagen till ära.

När jag gått Annas exclusive guide tour var det dags för fika i trädgårn. (Köket är inte helt färdigt än! 😉 )

En mycket trevlig dag blev det. Borde vara ledig oftare! Som en liten bonus kommer här en bild på min fina ljusslinga med snöflingor som jag fick i namnsdagspresent. Jag tycker att man kan ha snöflingspynt på sommaren också.

 

5 svar

  1. vilken härlig dag….lite jobb…mys…och snöväder 🙂

    • men det kommer flera härliga dagar frugan. särskilt i september tror jag bestämt! 😉

      • det tror jag med 🙂

  2. gissar på att ljusslingen kom från din mormor? 😉

    • Rätt gissat! Äru synsk? 😛

Kommentera

