Berlin. Del 6.

Så har vi nått fram till den sista delen i följetongen. Flyget skulle inte avgå förrän till kvällen så vi hade några timmar på oss att turista in i det sista.

Vi hade gett oss tusan på att äta amerikanska pannkakor till frukost. Efter mycket googlande hittade vi till slut på en amerikansk sportsbar som skulle ha det vi sökte. Servitrisen frågade om vi inte skulle ha frukost först. Eh?

Jag fyrade av mitt mest naturliga bländande morgonleende.


Vi hade sällskap av 6000 poliser som vaktade oss för kravaller. Bäst att se oskyldig ut.

Eftersom vi fått mersmak på Robban av biobesöket kvällen innan vallfärdade vi till Madame Tussauds för att klämma lite på karln.

Jag passade också på att lira lite basket. Inte helt lätt. Min motståndare Dirk Nowitzki var sissådär 213 cm lång. Inte jag.

Det hade varit betydligt mer taktiskt att spela basket mot Lady Gaga. Hon var, trots skyhöga klackar, kortare än mig!

Påven fick sig en omgång han sent ska glömma.

Beatles var också där. Vi rev av lite Twist and Shout innan det var dags att gå vidare.

Efter detta intensiva kändismingel knallade vi vidare till en mysig innergård för att lapa sol och värme.

Och fruktsallad.

Sen återstod inte så mycket mer än en resa tillbaka till Sverige. Med en titt i backspegeln (hoho) kan man konstatera att det blev fyra mycket lyckade dagar i Berlin. Jag vill avsluta med att tacka min toppenfina reskamrat för sällskapet. : )

Auf wiedersehen.

7 svar

  1. naaaawwwhh…det var underbart att få resa med dig igen. vi börjar ju bli profs på det. är helt säker på att det inte var sista äventyret 🙂 xxx

  2. Seriöst, någon som är kortare än vad du är? 😛

    • Jajamen, som en liten tomte var hon 😉

      • Ja de lär hon ha vart då 😛

  3. LIPSTICK EMMA!!!

  4. Svar på din kommentar från min blogg: Nej, det ser inte ut som du bajsar för du har inte gåshud ;-P LOL!

  5. Haha bilden med påven! Dör av skratt! xD

Kommentera

