Berlin. Del 2.

Betydligt mer utvilade vaknade vi dagen därpå och gav oss ut för att leta frukost. Vilken fullträff det blev. Kaffet var ljuvligt.

Och frukosten gick verkligen inte av för hackor den heller. Mmm.

Caféet var omgivet av en byggnadsställning för tillfället. Det hade de försökt dölja med lampor.

Efter den stadiga frukosten tog vi tunnelbanan till en stadsdel som heter Prenzlauer Berg. Där gick vi till Kastanieallee, en mysig gata där man kunde hitta mycket skoj. Vi fastnade länge vid de här fotoautomaterna.

Efter 4 min sa det bzzzz och ut kom en remsa med vackra bilder.

Sen blev det shopping. På den här affären köpte jag en ny ljusslinga medan Annika valde mellan femtusen hårspännen.

Jag var lite sugen på att köpa en badboll, men insåg snabbt att den aldrig skulle gå att få ner i min resväska.

Efter ett tag hade vi äntligen nått fram till Napoljonska. Där blev det intag av hemskt goda våfflor. Jag satt där och såg dum ut. Hallo!

Där inne hade de pimpat med glasburkar med godis. Fint!

När vi plöjt igenom Kastanieallee ordentligt kände vi att det var dags för nåt seriösare, som ett museum. Vi valde mellan en uppsjö av barock- och blindmuseum, men kom till slut fram till Anne Frank Zentrum. Det var över på ungefär en kvart. Jag fick visst med mig Annes dagbok. Oops.

Nu får det räcka för Del 2. I Del 3 utlovar jag unika bilder på Berlins tv-torn. Sitt kvar! Eller nej… gör inte det asså. Jag avslutar med en bit av Berlins coola gatukonst som finns att beskåda precis överallt.

Fortsättning följer.

Ett svar

  1. Hoppas bilderna på tv-tornet dyker upp snart! har saknat de lite faktiskt. 😉

Kommentera

