Walesresan II

Nu är jag ”hemma” igen. Det blev en lång dag igår. Tog först en avskedsfika med mamma och pappa på Arlanda och iakttog plogbilsracet utanför. Vi borde kanske ha bjudit in lite folk från Heathrow och Frankfurt så att de hade fått lära sig ett och annat. Lämnade sedan mina stackars föräldrar i ett betydligt mindre tårfyllt avsked än förra gången och gick till andra sidan.

Kan det möjligen finnas ett lämpligare ställe för aerodynamikstudier?

Resan gick bra, men vi blev tio minuter sena. Hann med tåget med en hel minuts marginal. Puh!

Britterna är som vanligt snälla och hjälpsamma. En gubbe erbjöd sig att hjälpa mig med min till synes väldigt tunga jätteväska på tåget, men jag lyfte lätt in den själv då den i princip var tom. ”Oh blimey!”. Det behöver ju inte han få veta…

Tåget till Chester stank avgaser och var lika gammalt och skruttigt som en museijärnväg ungefär.

När klev ombord på bussen i Wrexham påstod busschauffören att han inte körde till Brynteg. Jag tänkte att det kanske blivit någon ändring i och med det nya året och var inte särskilt sugen på att tjafsa om den saken så det fick bli taxi. I morse såg jag dock buss 12 åka förbi på vägen utanför precis som vanligt. Skitgubbe!

Väl hemma i lägenheten var det inte särskilt varmt och gosigt. Jag fick sova i underställ, fleecetröja, mjukisbyxor och strumpor. När jag vaknade hade det som tur var blivit varmgrader. Till frukost fick det bli en kopp ärtor och digestivekex. Det var ungefär det som fanns.

Idag har jag försökt lägga på ett sista superkol på uppsatsen, men det har inte varit så framgångsrikt. Jag har försökt leka Carrie Bradshaw, men inte ens det funkar. Hon skriver trots allt inte om datorstödda planeringssystem. Tur att natten är lång.

Imorgon kommer Annika hem. Då blir det andra bullar!

6 svar

  1. Vi saknar dig. Kram

  2. Skönt att du fått varmt. Kram

  3. Jag längtar!!…Vi har mycket att prata om! hoppas det finns vin…hehe….snart är jag hemma! xxx

  4. Welcome home! Usch det lät vääldigt kallt, stackare.. Hoppas att det är varmare idag 🙂 Har regnar (?) det, konstigt! Hoppas nu att snön försvinner 🙂 Längtar tills du och Annika blir bosatta i Sverige igen!

    Kramis

  5. Hahaha, ja det måste vara så, hemskt ju! 😉

  6. Skönt att resan gick bra och att du har lyckats med att få värme i huset.
    Sänder varma tankar och kramar!

    Farmor och farfar.

Kommentera

