Hos Nadja (och Claes)

Idag har jag varit och hälsat på i Eskilstuna. Eftersom lägenheten ska krympas från en tvåa till en etta så var det sängflyttning som gällde. Nu är jag tillbaks där jag började, med sängen i vardagsrummet och det känns bra! Är på jakt efter en soffa. Helst en Ektorp. Mitt soffbord känner sig ensamt. Någon som har en på lager?

Dagens bästa var helt klart fikat hos Nadja i hennes nya lägenhet. Jag fick ett jättefint mottagande med en guidad tur genom alla rum. 😉 Därefter blev jag inbjuden att sitta ner till bords.

Till fikat serverades hallonglass med Köpings-te ur julklappstekannan som Claes värmt upp i sängen. Teet drack vi ur de här tokfina muggarna som Nadja fått. Te smakar ju som bekant minst tio gånger bättre om man dricker det ur en fin mugg.

Vi fick oss en rejäl pratstund. Det finns mycket att säga när man inte har sett varandra på sissådär tre-fyra månader. Jag höll låda så pass mycket att jag blev tvungen att ta en power-nap i deras STOOORA säng.

Tiden flög förbi och vips stod pappa och mamma och väntade i bilen utanför. Må januari gå superfort!

Tack för idag Nadja och Claes. 🙂

3 svar

  1. vad fiiiint!!! och kopparna som jag älskar….hoppas det är februari snart! saknar er!

  2. Tack själv Emma! såhär fint besök har jag inte haft på länge! 😀 februari nuuuu tack!! saknar er!

  3. Visst är lägenheten fin!! SÅ mysigt ni ser ut att ha det 😀 Kramis

Kommentera

