Luciamorgon

Det är dålig fart på luciorna i det här hushållet. Trodde att Annika och Leffe skulle komma och väcka mig med sång och lussebullar, men båda sover ännu så Luciamorgon på SVT Play får duga istället. Jag har varit pysslig med sandblästringsmaskinen här på morgonkvisten och frostat glasburkarna/ljuslyktorna. Fint va? Egentligen är det bara äggvita och socker, men det behöver vi inte tala högt om.

Nu blir det lussemackor med julruccola och julavokado.

Idag ska jag fortsätta ägna mig åt att gå in fotmördarskorna (står just nu i hallen fullproppade med tidningspapper), studera som en riktigt student skulle ha gjort och börja fundera på vilken packning som ska följa med mig hem på fredag. 4 dagar kvar nu!

3 svar

  1. Ajaj! Jag hatar att gå in skor! Men de lär behövas om 4dagar när du landar i vintersverige! Anna kom med en idé här om dagen. En sleep-over-party-idé. Skulle du vilja vara med? 😉

    • Har lagt upp ett gå in-schema nu, men det ser mörkt ut. Hårdaste lädret ever som borrat in sig i mina feta fötter. PAIN!! Jag är svårt på! Låter så mysigt. Får jag lägga till julklappsbyte då också? 😉

  2. Åh fy, lät inte skönt! Hoppas de ger vika snart! Nice att du gillar idén! Ja, det borde man kanske kunna få till ett byte! Vi får diskutera alla detaljer!

Kommentera

