Liverpool. Del 3.

I torsdags tog jag och frugan med oss gästerna till Liverpool. Det blev en fullspäckad dag som inleddes med en spännande tågresa. Elin sysslade med kriminell verksamhet ombord och var nära på att få böta £100 för detta. Jag vet en som kommer att hålla fötterna på golvet ett tag framöver. Haha. 😀

När vi kom fram letade vi oss fram till den berömda superlambananan.

Sen var det lunchdags. Till min stora glädje blev det pasta på Jamie’s Italian. Först fick man sitta ner i baren och vänta på det goda. När det var dags pep det till i dosan som man blev tilldelad i dörren.

Det var underbart gott. Jamie kan sin pasta minsann.

Och snyggt. Man skulle kunna äta upp restaurangen också. Hus är gott, sa Oskar.

När vi var mätta och glada gick vi ner till hamnen och museet The Beatles Story. Jag tog en flygtur och landade i New York 1964.

Det var nästan ett evighetsmuseum. När vi väl kom ut därifrån efter en powerfika var det dags att skynda iväg till bion. Harry Potter i IMAX-format. Mäktigt. Ett sånt tillfälle kan man hålla med om att film är bäst på bio.

Det var då det. Nu sitter jag i lägenheten och hostar, nyser och fryser. Elementen och kaminen är på fullt ös, men det hjälper föga när det knappt finns någon isolering. Rekordkyla in the UK. Burr.

3 svar

  1. Vilken härlig mössa du har men du skulle nog behöva en vargskinnspäls också med tanke på huset ni bor i!
    Vi kollar vädret i Wrexham varje dag på Yr.no. (Brrr!)
    Vi sänder heta kramar.
    Farmor och farfar

  2. Hej gullunge! Otroligt fint inlägg! Jag tänker tillbaka på dagen! Va roligt vi hade. Nu sitter jag här och hostar och nyser, men jag fryser inte som tur är! Burra ihop dig under en filt och krya på dig!!!

    • Hej på dig du! Det var ju bra. 🙂 Jag mår verkligen skräp idag. Vi har faktiskt lyckats få upp lite värme i lägenheten nu. Äntligen. Krya på dig du med!

Kommentera

