Burkhallon

Igår låtsades vi som om att vi inte hade något bättre för oss och tog bussen till Chester. Tanken var att börja beta av lite julklappar, fast det blev mest gåvor till mig själv får jag erkänna. Jag köpte bland annat en randig halsduk i liverpoolaffären.

När vi kom hem var det hög tid att göra sig i ordning för student night. Det var rätt skoj, men jag blev hemskt hungrig och McDonald’s har bara dygnet runt-öppet på helgerna så när vi kom hem sissådär halv fyra lagade jag till lite engelsk frukost. Det var verkligen himmelskt gott!

När jag vaknade i morse upptäckte jag att det var isande kallt i lägenheten eftersom gasen hade tagit slut igen. Taskig tajming som vanligt. Pallrade mig iväg till affären och fyllde på kortet. Då hittade jag på en burk med konserverade hallon och livet tog plötsligt en helt ny vändning. Eller inte, men ändå. 🙂

Nu blir det kvällsmacka. Jag är ju hungrig jämt.

2 svar

  1. Konserverade hallon. Var det gott?

    • Nej, det smakade mest sylt.

Kommentera

