Pizza

Jag och Annika ramlade in i hemmet vid tretiden imorse. Det blev en riktigt bra kväll. Träffade sköna reslystna människor som jag råkade erbjuda både gratis logi och skoteråkning i det fantastiska Sverige. Trevligt. Ska bara skaffa en skoter först. 😉

Vaknade som vanligt onödigt tidigt och kunde inte somna om. Tittade på första avsnittet av nya Grotesco-säsongen. Magiskt.

Jag har precis fått min diagnos av Dr. Annika. Vilken lättnad! Jag har köttdiabetes. Det är därför jag får sådana cravings efter kött i tid och otid. Det kan slå till närsomhelst, så det gäller att vara utrustad när suget sätter in. Dessvärre går man ju alltför sällan runt med köttbitar i väskan. Idag inträffade det igen, tur att det skedde i hemmet och att min husläkare kunde skriva ut tysk salami från kylskåpet åt mig.

Nu har snart halva dagen gått och jag har fortfarande inte skrivit ett ord på min uppsats. Jag kanske ska ta mig i kragen och göra det innan pizzan kommer. Ja det är ju söndag ni vet, pizzadagen. Fast jag vill bara ligga i sängen och kolla på tv i mobilen tills den kommer. Precis som Erik gör här nedanför. Latmask.

 

 

 

4 svar

  1. Lät som en rolig kväll. Små detaljer som skotrar å sånt går ju alltid att lösa! Haha! Ha en skön söndag!

    • Jamen äntligen fick jag anledning att köpa en! 😉

  2. sv: hihi, det är en låt från daniel adams-rays nya skiva. 🙂

    jag tycker det låter alldeles underbart att sitta kvar i soffan och äta muffins. man får det på måndagar! 🙂

    • sv: tyckte väl att det verkade bekant! 🙂

      får man? tack! 😀

Kommentera

