This is MCR

Jag har finbesök från Sverige. Wrexham kryllar av svenskar nuförtiden. I fredags tog jag tåget till Manchester och mötte tre extremt välbekanta ansikten på stationen. Det finns kramar och så finns det kramar.

Shoppingen i Manchester är helt outstanding och inte ett dugg snäll mot min stackars plånbok. The Trafford Centre var fantastiskt, det hade allt ett grymt köpcenter ska ha och lite till. Det är verkligen stil på det, ser ut som ett palats utifrån (delvis innifrån också) med marmor, pelare, fontäner, statyer och palmer här och där. Tuna Park och Valbo Köpcentrum har mycket att lära därifrån.

Vi han även med lite seriösare aktiviteter såsom museibesök. En stor utställning om Tutankhamun till exempel. Det var faktiskt rätt spännande. Det fanns en viss klass på gravarna för 3000 år sen må jag säga. Rest in peace.

Igår var vi i Bolton och jag fick se min allra första Premier League-match. Åh, vilken stämning det var! Det liknade ingen sporthändelse jag bevittnat live tidigare. Grymt. Liverpool vann med 1-0 så det hela fick ju ett lyckligt slut dessutom. Här är ett klipp från matchen direkt efter målet.

Maxi, Maxi Rodriguez

runs down the wing for you

Da da dadada da da dadada

Idag var vi på en liten roadtrip i omgivningen. Eftersom det börjar närma sig läggdags deluxe har jag beslutat mig för att hålla på det ett tag. Jag kan dock utlova stor dramatik och spänning då roadtripen fick sig en oväntad vändning. 😉

There are no comments on this post.

Kommentera

