Instax Mini

Jag är kär. Häromdagen låg det ett paket utanför dörren. I paketet fanns en ny kamera som jag beställt. Inte vilken kamera som helst utan en polaroidkamera. En Fujifilm Instax Mini 7S. Den är verkligen helt underbar och bilderna blir smått magiska. Den fick följa med oss på stan idag.

Det är verkligen en härlig känsla att vänta medan bilden växer fram på pappret.

Jag fick napp. På bilden kan man skymta en påse, full av fantastiska fynd, bakom den fula gula bilen. Ska boka ett litet fraktfartyg till Sverige i januari tror jag. Hur ska jag annars få med mig allt hem? 😉

När jag och frugan var på bio sist glömde jag min favoritsjal där. Det var smärtsamt, men vad ska man göra. En dag såg jag att vår flatmate Elif hade en liknande sjal på sig och jag frågade var hon hade köpt den. I Manchester trodde hon. Igår när hon och hennes vänner kom hem efter en dag i Liverpool hade hon köpt en ny likadan till mig! Det var himla fint.

Igår var det Wallander på BBC4. På svenska! Och jag hade fint sällskap i soffan kvällen till ära. 🙂

Ikväll ska vi på ett spanskt födelsedagskalas. Felicitaciones!

5 svar

  1. Vilken fin kamera! En sån skulle jag vilja ha!

    • Ja den är ljuvlig. 🙂 Den ska du få le mot när ni kommer hit!

  2. alltså jag tyckte att Kris var bra på svenska där borta i soffan 😉

    • Med en sån bra lärare är det ju inte att undra på. 😉

  3. Åh vilken mysig kamera! Och du, leilas bok är underbar, tack så mycket för att jag får låna den 🙂 Hoppas att du har det jättebra där (men det låter det ju som att du har!)! Kram 🙂

Kommentera

