Paparazzi

Igår gick vi på bio igen. Vi såg facebookfilmen, ‘The Social Network’. Gillade den verkligen, men jag saknade undertexter ibland, nördar har en tendens att prata sjukt fort om svåra saker. Då är det inte helt lätt att hänga med bland alla algoritmer och koder.

Idag har vi haft en riktig skön och avslappnad dag. Den inleddes med sovmorgon, lite tvättande, aerodynamikplugg och en stärkande power walk.

När jag skypat färdigt med mamma och pappa idag reste jag mig från sängen och skymtade något högst intressant på trottoaren mittemot. Vem stod där om inte vår kära illaluktande grymtande granne med konstigt öga hållande i en stor blombukett och käpp. Kan det vara en dejt på gång kanske? Stackars kvinna i så fall. Annika fick agera paparazzi och smygfota honom från mitt fönster. Är han inte fräsig?

Nu kurrar det i magen så jag och Herr Heinz ska försöka koka ihop lite tomatsoppa. Ikväll blir det puben. 🙂

2 svar

  1. Roligt att äntligen få se honom. 🙂 hoppas det inte var nån av er som skulle på dejt. 😉

  2. Nej varken Annika eller jag smet ut medan han stod där. 😀 Senare på kvällen i elvatiden åkte vi med samma buss som han och hans mamma. Mystiskt.

Kommentera

