Acton Park

Jag, Annika, tanter och barn vallfärdade igår till den stora aulan på universitetet för att se den turnerande abbashowen Waterloo. Vi tyckte att det behövdes representanter från Sverige vid en sådan tillställning. Den lilla ensemblen bjöd naturligtvis på många hits, men också några för mig helt olyssnade låtar, dans, nostalgi, klädbyten och halvlyckade försök till allsång. 😀 Det blev en jättebra kväll, ett solklart bättre betyg än bion.

När vi skulle hem missade vi i vanlig ordning bussen och orkade inte vänta på nästa. Det fick bli taxi. Igen. Vi är tydligen stammisar nu.

Jag: A taxi from McDonald’s to Brynteg please.

Speedy Cars: Ah! It’s Annika, isn’t it?

Idag fick det bli en liten lagom utflykt inom Wrexham. Vi gav oss ut på jakt efter fyra hundar som vi sett på ett vykort härifrån. Hundarna visade sig sitta på en gammal portal som varit ingången till Acton Park en gång i tiden. Ingången står dock inte längre i anslutning till parken, där har det blivit bostadsområde istället. Vi fick därför gå en bit för att hitta det som fanns kvar av parken.

Det är en mysig park där det finns vackra träd, en liten sjö som man kan fiska i, söta ekorrar som inte vill ställa upp på bild, en massa lekande barn och (riktiga) hundar.

Nu ska jag försöka njuta av lördagskvällen, fastän jag har råkat äta upp mitt godis. Kanske blir det lite party party. 🙂

There are no comments on this post.

Kommentera

