Dagen före

Det blev inte riktigt som jag hade hoppats igår. Lägenheten förvandlades till ett livat hotell för vår nya flatmates två kompisar. Jag skulle föredra om hon hade hade frågat först, men i hennes värld räcker det tydligen med att sätta fram en fryst tårtbit framför näsan på en. Då är det fritt fram att göra precis som man vill. I lägenhetskontraktet står det att man ska upprätta ett kontrakt för att få ha folk som stannar i lägenheten. Det är inget jag begär personligen, men det hade ju inte skadat om man hade fått reda på något innan de bytte om till pyjamas. Respekt?

I morse blev vi äntligen av med alla tre. De skulle till Liverpool i ett par dagar. Vi blev erbjudna att följa med, men kände att det är högst olämpligt eftersom skolan råkar slå upp portarna imorgon, något som inte verkar vara ett hinder för somliga. Efter sig lämnade de en full soptunna och en stark doft av klorin.

Nu till någonting betydligt roligare! Idag bokade vi in två nätter på ett vandrarhem i London i början av december. Där ska vi möta upp Linda och hennes vänner och förhoppningsvis ha väldigt kul. Ser verkligen fram emot det. 🙂

Kände att jag behövde göra nåt för att lindra mitt lilla chocktillstånd idag så jag tog en promenad här i området. Jag är riktigt stolt eftersom jag lyckades gå en skapligt lång runda och ändå hitta hem. 😀 Promenaden gjorde verkligen susen. Nu är jag peppad inför kvällens Welcome Party på kåren och skolstarten imorgon. Pirr, pirr.

När jag var på affären passade jag på att inhandla ett farligt mordvapen. Tur att jag har åldern inne för att köpa ett sådant fasansfullt redskap.

Ett svar

  1. Dagens Wellcome Party blir säkert mycket bättre än gårdagens ”Tårtkalas”. Kram

Kommentera

