Football

Idag har vi varit och tvättat i tvättautomaten under oss. På film har vi sett att man ska sitta där och läsa tidningar medan man väntar på sin tvätt. Det gjorde vi också så klart. Dessvärre träffade ingen av oss sitt livs kärlek. Det brukar också hända. På film. Men vi har i alla fall rena lakan i sängarna.

Dagens stora händelse var utan tvekan det som hände på Racecourse Ground idag där Wrexham FC slog Histon med 4-0. Vi var förstås på plats och såg det hända. Det var skoj, men jag kunde inte drömma om att jag skulle frysa så mycket. Jag var ju liksom tvungen att ha jackan öppen för att  matchtröjan skulle synas. Solen sken, men vi satt på skuggsidan i vinden och skakade av köld. Fast, vad gör man inte för att få se sitt favoritlag vinna?

En av männen i biljettshopen tyckte att det var långt att resa ända från Sverige för att se Wrexham spela. 😀

Vår nya lägenhetskompis har precis anlänt tillsammans med två tjejkompisar. Det känns konstigt att de är i vår lägenhet och röjer runt. Jag blir nästan arg. Rör inte min mugg, mitt glas, min fåtölj, mina kakor! Jag  får nog lov att vänja mig tror jag.

Ett svar

  1. Du får ta en vit krita och rita upp tydliga gränser! Man ska respektera varandras personliga sfär inte sant 😉 eller så sätter du post-it lappar på alla grejer och utnämner de till EMMAS EGENDOM!

Kommentera

