Vykortsjakten

Dagen började med att vi satt instängda i lägenheten i väntan på att vår landlord Phil skulle komma över och hämta hyrespengarna samt ge oss ytterligare en kurs i hur kaminen fungerar. Det hade väl känts helt okej om det inte vore för att detta verkade bli en av de hittills finaste dagarna under vår tid här i Wales. Det kändes verkligen som myror i brallan. Det här är första dagen som det inte har regnat en endaste liten droppe.

När Phil gått och vi äntligen fick komma ut i finvädret tog vi bussen till stan. Där letade vi efter en butik som inte verkar finnas och jag köpte en ryggsäck till vårt nya minibackpackerliv som börjar imorgon. Ett av vykorten jag köpte (och skickade, till Elin om jag inte missminner mig) hade en väldigt vacker vy så vi har bestämt oss för att åka dit och leta rätt på den. Har bokat in oss på ett vandrarhem i Conwy imorgon. Ska bli jätteroligt med en ny utflykt.

När vi ändå var på stan passade vi på att bocka av ett turistmåste, St Giles-kyrkan som tydligen är ett av Wales sju underverk. Den är lite som domkyrkan i Uppsala. Den syns jättebra från många platser här runt ikring. Vi får se om vi lyckas få med de resterande sex underverken också. 😉

Jag kommer hem igen till jul. Med en stor resväska full med klappar såklart. Bokade flyget idag och om allt går enligt planerna så är jag hemma fredagen den 17 december.

Nu ska jag gå och packa min nya ryggsäck. Nos da!

Ett svar

  1. Jag väntar med spänning!

Kommentera

