The Invasion

Idag har vi mest hängt. Chillat och skrivit vykort på Starbucks i Eagles Meadow, köpcentret. Jag drack kaffe! Latte är ju jättegott. Det gifter sig väldigt bra med en cupcake har jag märkt, men det är väl knappast någon nyhet för alla kaffedrickare där ute.

Passade på att läsa en av tidningarna som låg på caféet och fick syn på en mycket intressant artikel. The Invasion of the Gigantic Spiders. Jo jag tackar jag! Enligt artikeln är det parningssäsong för de små (gigantiska) liven och hanarna letar sig in, genom sprickor och skorstenar, i husen i hopp om att hitta sig en partner. Glöm och dröm spindeläckel. Måste få igång kaminen NU!

När vi hade fikat klart några timmar senare beslöt vi oss för att göra ett besök på en genuin svensk butik – Hennes & Mauritz. Både jag och Annika råkade få ihop en varsin kasse med fantastiska fynd. 🙂 När vi skulle åka hem igen missade vi bussen med ett par minuter och eftersom det är söndag skulle nästa inte gå förrän om en timme. Det var alltså bara att börja vandra uppför berget. När vi precis skulle börja bestiga den värsta branten kom bussen, bättre sent än aldrig.

Idag har vi provat en världsnyhet! Toblerone Honeycomb Crisp. Kanon, smakar som krispig Toblerone.

Har tagit en paus från valvakan på SVT Play. Känns inte om jag kommer att få som jag vill i det här valet heller. Lika bra att börja tjura med en gång.

2 svar

  1. Det stora spindelkriget har alltså börjat.Du har mitt fulla stöd. Sitter också och tjurar. Kram

  2. Emma. Kära Emma. Man. Lägger. ALDRIG. Ut. En. Spindelbild. I. En. Blogg. Där. Läsare. Har. Spindelfobi. Nu. Tror. Jag. Att. Mitt. Hjärta. Har. Börjat. Att. Slå. Igen.

Kommentera

