Te

Jajemen, bloggen lever! 😉 Denna söndags har mestadels spenderats på shoppingtur i Gävle. Tanken var att jag skulle komma hem med ett par jeans, men jag orkade inte ens prova några.

Gick förbi teaffären för att köpa lite nytt rabarbergrädd och fick för mig att prova något nytt. Bad att få lukta på ett rött te som hette Heta stunder med chili. Butiksbiträdet sa åt mig att lukta försiktigt eftersom det var starkt. Först kände jag ingenting så jag tog i lite till. Det gick rätt upp i näsan och jag fick tårar i ögonen. Tyckte att det verkade hm… spännande så jag bestämde mig ändå för att köpa det. När butiksbiträdet skulle hälla upp teet i påsen dammade det så mycket att jag började tokhosta och nysa. Kunde knappt prata när jag skulle säga att jag ville köpa rabarberteet också. Haha, har inte vågat öppna påsen än. Typ starkt.



There are no comments on this post.

Kommentera

