Kultur

Den här dagen har till stor del präglats av kultur, vilket innefattat såväl konsutställningar på Nationalmuseet som möte med idoldeltagaren Johan Palm.

Tanken med besöket på Nationalmuseet var att hämta inspiration till höstens designprojekt vars syfte är att ta fram en stolsprototyp i full skala. Om besöket varit lyckat eller inte kommer att visa sig på Möbelmässan i Älvsjö i februari. 😉

När jag är på väg till tåget möter jag en ung kille som är kusligt lik Johan Palm (ni vet långt stripigt hår och sån där johanpalmig klädstil). Att så inte var fallet skulle visa sig ganska snart då den riktiga Johan Palm dyker upp bara några steg bakom sin dubbelgångare (bror?) . Vem vet vad som hade kunnat hända om jag hade varit 14 år och helt omdömeslös. Scary. Jag tog dock sitationen med ro och fortsatte att gå mot mitt tåg som om inget hade hänt.

Ett svar

  1. Häftigt, ska ni ställa ut era stolar på mässan alltså? Ball du är!

Kommentera

