Springa – eller inte?

Jag har under de senaste timmarna övervägt att ta en liten springtur, men det är inte helt lätt. I min hjärna pågår det febril aktivitet för att hitta på ursäkter till att slippa. Här är några av de som poppat upp:

  • Mina träningsskor är kvar i lägenheten (Icke sa nicke, tydligen har de stått här hemma på skohyllan hela sommaren)
  • Tänk om någon skulle se mig. Vad skulle de tänka?
  • Musiken i iPoden är gammal.
  • Batteriet kanske är slut i iPoden.
  • Jag har ingen sån där pulsklocka med inbyggd GPS.
  • Jag har precis ätit en kaka och man bör visst vänta minst två timmar med träning efter intag av föda har jag hört.
  • Kakan gjorde mig dåsig och trött.
  • Det har regnat idag. Skorna kan bli smutsiga.
  • Jag har faktiskt jobbat idag. Det borde väl räcka med jobbigheter.
  • Jag kan ha dålig kondition. Mycket sannolikt. Jag vill inte ha det bekräftat.
  • Klockan är för mycket.
  • Jag ska ända börja med det när jag har flyttat hem.
  • Jag borde njuta av sommarlovet medan det finns tid kvar.
  • Jag orkar inte.

Inte undra på att det är svårt att komma igång…

Löpare

Ett svar

  1. Tycker jag känner igen många av de där argumenten! Haha!

Kommentera

