Mitt sommarlov

Här bloggas det inte så fingrarna glöder direkt, men nu ni! 😉 Jobbar ju mest om dagarna, därför är det hög tid att mina bloggläsare får veta vad jag har för mig om dagarna.

En dag i Forsmark

05:25 Väckarklockan ringer. Jag snoozar.

05:34 Väckarklockan ringer igen. Jag snoozar igen.

05:43 Väckarklockan ringer igen igen. Jag fortsätter att snooza.

05:52 Mera envist snoozande.

06:00 Mamma kommer och väcker mig. Förstår att det är morgon. Det är bråttom. Jag trycker i mig frukosten, borstar tänderna och hoppar i kläderna.

06:30. Tid för avfärd! Antingen med bil eller buss. Jag sover.

07:00 Framme, försöker vakna. Sätter på radion med Morgonpasset i P3.

07:15 Börjar arbeta. Renritar kretsschemor.

08:00 En kollega kommer förbi och ber mig skriva ut 91 pappersbuntar i utbyte mot en glass. Jag godtar erbjudandet.

9:30 Fika. Dricker te och äter frukt. Läser Svenska Dagbladet och försöker lösa Nian.

11:02 Brunchrapporten börjar. Höjer volymen på radion. Jobbar vidare med utskrifterna.

12:00 Äntligen lunch! Har varit vrålhungrig i två timmar. Lunchen intas antingen i avdelningens fikarum eller på värdshuset i Forsmarks bruk. Läser UNT.

12:30 Fortsätter springa fram och tillbaka mellan skrivbordet och skrivaren.

13:00 Byter kanal, Sommar i P1 börjar. Går till skrivaren vid väl valda tillfällen så att jag inte missar något spännande.

14:30 Eftermiddagsfika. Dricker Cacao creme. Läser ännu mer Svenska Dagbladet. Diskuterar dagens sommarpratare med arbetskamrat.

14:45 Slutspurt. Försöker någorlunda styra upp det jag påbörjat under dagen medan jag lyssnar på Christer i P3.

15:45 Det var det det! Sätter mig i bilen/på bussen och åker hem.

Sådärja, nu vet ni allt om hur det kan gå till en dag på ett kärnkraftverk. 🙂

2 svar

  1. Mycket spännande! Idag var radion hos oss inställd¨på p4. Där tjatade de bara om svininfluensan! Frågan är varför det dröjde ända till klockan halv fyra innan jag böt kanal? Haha!

  2. Hahah, jeg snoozer også…:P

Kommentera

