Vi vann!

Yeees! Idag var det en glädjens dag på kärnkraftverket i Forsmark. Vi har nämligen vunnit 12 000 ton gammalt kärnavfall. Stackars Oskarshamn fick gå tomhänta från den stora direktsända finalen. Alltsammans ska så småningsom grävas ner i en grop 500 meter ner i marken och förhoppningsvis stanna där för all framtid. Förutom den glada (?) nyheten så har jag dessutom fått en löneförhöjning på några procent idag.  

Imorgon far jag hem till Eskilstuna igen för på fredag är det tysklandsresa på gång. På vägen dit ska jag passa på att besöka Ingvars nya stora IKEA-slott i Uppsala. Det har jag verkligen sett fram emot länge! Nästan lika mycket som jag sett fram emot Sims 3 som släpps i Sverige imorgon – måste ha! Dessvärre är det helt livsfarligt, extremt beroendeframkallande.

Drömde en mardröm inatt om att jag hade glömt att packa det viktigaste så därför sitter jag just nu och skriver på en packlista som förhoppningsvis ska bli komplett. Ska bli så roligt att komma iväg och få lära känna landet lite bättre. De tidigare två gångerna som jag varit där har det bara varit korta besök, men nu blir det andra bullar. Jag har ju till och med personlig guide! 😉

Nu är det fikadags, mamma har bakat. 🙂

Ett svar

  1. Hoppas ni får det toppenskoj!!!

Kommentera

