Glassigt

Idag var det återigen dags för ett besök på Slagsta Glass. Vi var där i god tid innan de öppnade så vi fick vackert vänta. Den här gången provade jag jordgubbsnäckan, den får betyget godkänt, innehöll alldeles för mycket grädde och för lite glass. Blev proppmätt av att äta den så någon lunch var inte att tänka på idag. Inte alltför hälsosamt kanske, men det ska inte få bli en vana.

När vi kom tillbaka till centrum drog jag mitt strå till stacken och gick till närmaste röstlokal och förtidsröstade. Skönt att ha det gjort.

På vägen hem råkade jag gå lite på stan. Hittade en tunika, en Filippa K-skål, och till min stora förtjusning, en sån där tekopp som var slut när jag skulle köpa den för ett tag sen på Indiska. Det blir definitivt en kopp te till Desperate Housewives ikväll.

Middagen serverades i den nya skålen. Hittade ett recept med kräftstjärtar och nudlar. Mmm, blev faktiskt riktigt gott… och snyggt!

Kräftwok

Imorgon är det CAD-prov som står på schemat. Det känns som att det borde gå vägen, men jag kan inte låta bli att vara toknervös ändå. Huuahh!

3 svar

  1. Jag blir hungrig när jag ser bilden, det ser gott ut.
    Lycka till med CAD-provet.
    Kram Mamma

  2. såg galet gott ut det där! receptet tack! 🙂

    • Nu finns en länk till receptet 🙂

Kommentera

