Brand och bokrea

Det luktade brännt när jag gick över Fristadstorget på förmiddagen. Stadshotellet brann ner imorse. De tror att branden var anlagd. Onödigt!

Jag gillar bokrea. Det är så lätt att plocka famnen full med böcker som jag förmodligen annars aldrig skulle ha köpt. Det blir ju mest kurslitteratur nuförtiden, tråkigt nog. Idag blev det tre böcker på Åhléns rea.

  • Hemmafixarbok för henne – Stör mig en aning på att den heter ”för henne”, varför inte ”för den som inte är så där värst jättesuperhändig”? Bortsett från det så tror jag att den kommer att komma till använding. Den innehåller instruktioner för de flesta projekt som kan bli aktuella i ett hem. Exempelvis tapetsering, golvläggning och målning. Bra att ha! Ska tapetsera i hallen när jag lyckats bestämma mig för en tapet hade jag tänkt.
  • Jenny av Jonas Gardell – Har läst de två tidigare böckerna i serien och ville gärna köpa den här när den kom ut, tyckte dock att 200 spänn var lite väl dyrt för den tunnisen, 69 kr föll mig betydligt bättre i smaken.
  • Matilde av Denise Rudberg – Hörde en intervju med Denise på radion i somras och sedan dess har jag varit nyfiken på hennes böcker. Klart man passar på! Nu gäller det bara att ta sig tid att läsa.

hemmafixarbok

jennymatilde1

På eftermiddagen var det dags att ta sig an kniven i verkstaden. Det tog 1,5 timme med slipmaskinen, men nu är den i alla fall blank och fin. Och vass! Imorgon ska den in i ugnen på härdning.

Nej, nu är det dags för sängen! Imorgon ska jag revolutionera stålindustrin på Outo Kumpu igen.

There are no comments on this post.

Kommentera

