Märklig kulle*

Idag har jag fått in en fot i stålbranschen. Vi har nämligen inlett ett projektarbete där vi ska kartlägga produktionen på Outo Kumpu, som framställer rostfritt stål. Det var tre mycket nervösa tjejer som klev in på företaget på eftermiddagen. Det var, med facit i hand, inte så värst mycket att vara rädd för. Vilket bemötande! Vår handledare var otroligt hjälpsam och tillmötesgående och det är ju precis det vi behöver i den här kursen! En liten bonus är att den andra kursen som vi läser parallellt nästan uteslutande handlar om stål och det skadar ju inte att få lite extra kunskaper i ämnet. *Outo Kumpu betyder märklig kulle på finska, där av rubriken.

Imorgon bär det av hemåt igen. Det är nog över en månad sen jag var där nu, man får inte glömma bort sina gamla päron. Jag ska dessutom jobba på fredag och tjäna storkovan hade jag tänkt. Har varit urfattig i ungefär två veckor nu så jag räknar minuterna till onsdag (25e). Det är livsfarligt att få ~11 000 kr av CSN i början av januari, jag klarar inte sånt. Måste skärpa mig! Fast det vet jag att jag aldrig kommer att göra. ; ) I alla fall inte så länge jag har ett sparkonto som hjälper mig i vått och torrt. Och så länge det är löjligt lätt att klicka hem saker som kommer i skojiga paket på posten. Hihi.

 

02_sendbinary1

 

Nej, nu ska jag lägga mig och läsa på lite inför rapportskrivningen imorgon. Natti natti.

There are no comments on this post.

Kommentera

