Fräsning och förkylning

Jag blev naturligtvis ordentligt förkyld. Är tvungen att snyta mig en gång i minuten typ. Näsan är verkligen inte i något vidare skick. Inte får man vila heller, gårdagen var minst sagt intensiv. Den började 05:25 i Uppsala när alarmet ringde. Efter ett par timmars hackig tågsömn var jag framme i Eskilstuna och klev in i verkstaden. Där skulle jag få tillbringa många timmar tillsammans med Nadja, Annika och Roland(modellfräsen). Efter de tre första timmarna hade jag lyckats fräsa ut ett handtag till min elmejsel. Framåt niotiden på kvällen hade alla lyckats fräsa ut ett handtag. Då började jag att fräsa ut överdelen till min skruvmejsel. Det gick hyfsat bra utan några större problem. Det var när Nadja skulle fräsa ut sin som fräsen blev alldeles galen och bestämde sig för att göra ett stort hål mitt i arbetsstycket. Efter denna bravad stannade alltihopa och det gick inte att fortsätta då Roland inte längre visade någon som helst samarbetsvilja. Det gick inte att ringa någon av verkstadsteknikerna då klockan var närmare tolv då så vi fick ge upp och åka hem och sova istället. Inte helt fel egentligen, men det var grymt irriterande att vi blev tvungna att ge upp. Nu har vi istället bokat tiden imorgon efter 22 och hoppas att det ska gå bättre då.

Helgen präglades till största delen av 20-årsfirande, men jag han även med att jobba lite i Barnens bruk. Inte heller där var tekniken med mig då kassaapparaten inte fungerade som den skulle. Och jag har aldrig varit med om att det någonsin har varit så kallt att jobba där. Jag trodde att jag skulle frysa ihjäl! Brrrrr.

Jag har bokat klipptid imorgon! Det känns jättebra då jag verkligen ledsnat på min nuvarande ”frisyr”. Ska bli så skönt att bli av med lite på längden.

Hm… vad lätt det är att skriva ett långt blogginlägg när man har ett PM som väntar på att skrivas. Först ska jag måla färdigt mitt skåp så jag kan ställa ut det i hallen och börja använda det, men sen ska jag skriva PM. Lovar. 😉

There are no comments on this post.

Kommentera

