Många möten

Nu är jag hemma på landet igen. Har jobbat i Forsmark i två dagar, men nu är det påskledigt till tentorna, torsdag och fredag nästa vecka. Livet är inte rättvist på en fläck. Medan resten av familjen börjat packa skidor och annat trevligt inför den kommande, årliga fjällveckan sitter jag och ritar ut kraftpilar och räknar momentekvationer. 😦

Helgen tillbringade jag som vanligt hos Alex. Den innebar många möten för ovanlighetens skull. I fredags träffade vi en fullpackad Anna på gågatan på väg från plugget. Hon hade en enorm väska med böcker, därav fullpackad. 😉 I lördags, bland klädnypor och tennisbollar på Biltema, stötte vi på Elin och Micke. Och som om det inte vore nog! På söndagens power walk mötte vi kemi-Jonas med tillhörande fru och barnvagn. Jag kan avlöja att han snart lämnar Högbergs och drar ner till Kalmar. Se där.

Lövsta har hört av sig så det verkar som det vankas jobb där även denna säsong. Hade ju tänkt hålla mig till kraftverket i år, men kom fram till att det kan vara bra med lite omväxling.

Snökramar.

2 svar

  1. Man vet aldrig vem man träffar på Biltema! Ojoj, ska jonas flytta. Hoppas jag stöter på honom innan han flyttar så man kan säga hej, och försöka komma över min ilska! Snökramar på dej med!

  2. wow.. du håller dig busy 😛 så jonas vänder hemåt mot gamla trakter, nå då får vi önska honom allt lycka till (och komma över att han kallade mig lat)…

Kommentera

