On a Train

Nu sitter jag på en av SJs dubbeldäckare från Eskilstuna till Stockholm efter min första vecka på Mälardalens Högskola. Har haft en föreläsning idag, Dataintroduktion.

Har börjat trivas riktigt hyggligt. Det här kan nog bli bra känner jag. Vårt första stora uppdrag är att designa Reginatåg som ska kunna gå i 250 km/h. Prestationsångest? Ja, lite kanske. 😉 Om två månader ska det vara klart. Då kommer representanter från bl. a. KTH och Bombardier (de som tillverkar tågen) och kollar på resultatet.

Nollningen har jag inte deltagit i så värst mkt. För det första har jag inte orkat och för det andra har det varit fullt upp med att fixa i lägenheten. Men jag har i alla fall sprungit runt på stan i Eskilstuna med en strut på huvudet och sjungit samt en utekväll på kåren.

Häromdagen cyklade jag till Tuna Park. Vilken grej! Tänk att kunna ta cykeln till shoppingen…

Hoppas att vi synes och höres!

Kärlek. 

There are no comments on this post.

Kommentera

