Fixa boende: check!

Jag har fixat lägenhet! Det känns bra, men också lite läskigt och märkligt såklart. Jag var skraj för att mötas av ett råttbo, men lägenheten var faktiskt finfin. En etta på 60 kvm. Egentligen är det en trea, men de plomberar två av rummen, vilket medför att jag får ett rejält kök. Spis samt kyl/frys var nytt så det var fresh. Badrumsgrejen var lite mysko för det var liksom uppdelat på två rum, med badkar i det ena och toalett i det andra. Är riktigt förtjust i klädkammaren, den ska bli mitt dressing room! 🙂

Här bor jag!

Tre trappor utan hiss… Vem behöver Friskis och Svettis?! Ser speciellt fram emot följande scenario: ”Oops, glömde plånboken!” (>.<)

Den ligger ca 2 km utanför Eskilstuna centrum, i Råbergstorp. Gångavstånd till Lidl! 😀 Hoppas verkligen att jag kommer att trivas på skolan och i Eskilstuna för jag vill bo där. Ett tag i alla fall, tills jag hittar något närmare centrum.

Dagen blev lyckad. Hann med både lite shopping och sightseeing. 🙂

Emma + Alex <3

Jag och Alex spanar in Eskilstunas stolthet, Rademachersmedjorna. Ibland måste man ju vara lite kulturella! 😉 Lägg märke till bostadskontraktet och gratispennan från Pagoden fastigehter som jag har i famnen. 😮

På fredag blir det välbehövligt tjejmys om allt går enligt planerna. Ska bli skoj, saknar er ju!

2 svar

  1. Å va söta ni var tsmns 🙂 Gratispennor är helt rätt! Kör på i den stilen 😉

  2. ah cuties! spännande att flytta. måste få komma å hälsa på!!! kul det ska bli i kväll!!!

Lämna en kommentar