Tillbaka till ritningarna

Sista dagen i Lövsta nu på ett bra tag. Hyfsat mycket folk den här helgen måste jag säga. 66 igår och 46 idag. Det är en viss skillnad mot endast 6 personer som i torsdags. Idag var Hans och Gun och hälsade på. Snål-Gun tyckte att det var dyrt. Småpratade lite med Hans. Det är visst ganska länge sen jag gick i högstadiet nu. 😀 Skönt, högstadiet sög.

Börjar bli orolig för min hälsa. Har jobbat i Lövsta fyra säsonger nu och har alltid känt världens avsmak gentemot barnen. Nånting har hänt! Fick i uppgift att vakta en liten bebis en stund idag. Hon satt i sin vagn och tuggade på sina strumpor och sög på tårna. Skitgulligt! Blev nästan sur när pappan kom och hämtade henne sen. Vi som hade värsta trevliga pratstunden. Kan det vara något biologiskt kanske? Uh oh.

Imorgon är det renritning som gäller igen. Nu ska jag få ha ett eget kontor. Livet leker. Ska lägga upp fötterna på skrivbordet och försöka se viktig ut. Måste fixa de obligatoriska korten på barnen också. Felixpaj till lunch. Mmm. Nej, man kanske skulle krypa till kojs. Klockan 05:15 gäller det att vara pigg som en mört.

3 svar

  1. bäst för dig att det finns åtminstone ETT foto av mig på det där kontoret!!!

  2. Akta dig för barnen. Barn kan vara så elaka 😉

  3. Oh my god. Den biologiska klockan börjar snurra igång i emma… nu är slutet nära.. men får väl säga grattis! snart är du mamma ska du se!

Lämna en kommentar