Skillat

Lyckades försova mig första dagen på jobbet i Lövstabruk. Mycket duktigt. Vaknade av telefonen som ringde kvart över tio. Tack mamma! Hann inte med frukosten och att packa matsäcken riktigt. Fick med: En flaska vatten, en kvarts kladdkaka, en avokado (som senare visade sig vara jäst) och en liten brödbit – helt enligt tallriksmodellen såklart.

Naturligtvis satt ”chefen” och väntade på mig när jag kom dit. Som tur var kom jag inte sent, men det hade ju kunnat bli ganska pinsamt. Det var ganska lugnt att jobba ändå. Kom bara 16 pers. Sista 2 ½ h kom det inte en käft så jag fick i princip betalt för att sitta och sola med iPoden och äta glass. Mer såna jobb, tack!

Mamma och pappa kom precis hem från Örebro. Ganska händigt då jag slipper bli hemsökt inatt och så kan de ju väcka mig imorgon så jag inte behöver vara med om favorit i repris. Då hinner jag dra ner till ICA och köpa den obligatoriska RisiFruttin också. Och den ska såklart ätas med min Spork. 🙂

Mamma och pappa hade med sig vaniljbullar. Det var inga vanliga vaniljbullar… De kom nämligen från ICA Maxi i Uppsala! Jimmybullar. Mmm. 😀

2 svar

  1. Vill inte veta vad det där gulvita kletet i de där bullarna är 😉

  2. Jo Emma det var skillat å lyckas försova sig nu också, men det kan hända den bästa 😉

Kommentera

