Vilken helg!

Ligger nu här under täcket i mitt stora, mörka och ensamma hus. Jag tror jag kommer att klara det. Jag är nämligen helt utmattad och kommer nog att somna så fort jag sluter ögonen. Helgen har varit lyckad. Den började med att vi åkte ner till Eskilstuna på Öppet Hus och tittade på skolan. Den och programmet, Innovation och produktdesign, verkade riktigt riktigt überbra, men jag tycker än så länge mest att det känns jobbigt. Jag vill inte! liksom. Skulle vara lättare att läsa någonting i Uppsala bara, men jag är ju känd för att krångla till allting.

rickard-wolff.jpg

När Öppet Hus var över gick jag till tågstationen som låg ~50 meter från skolan, praktiskt nog. Där såg jag Rickard Wolff och hans 20-åriga blivande make tillsammans. Vilken grej! Passade naturligtvis på att ta en bild på det söta paret till vänster som bevismaterial. Hoppas att det alltid är lika kändistätt i Eskilstuna. Kent kommer tydligen därifrån också. Tågresan hem gick bra. Fick byta tåg i Stockholm mot Uppsala. Det var tur för då kunde jag köpa mig en Fruit & YohurtMcDonald’s. När jag klev av tåget stod min dejt 😀 och väntade på mig. Jag fick syn på honom direkt eftersom han är så lång. Vi gick och åt på Tzatziki. Det var riktigt mysigt, fast lite kallt så vi gick vidare till Terassen. Det var också nice.

Efter en rejäl sovmorgon till ett dagen efter återstod bara att ta sig hem från Årsta där han bor. Lätt som en plätt såklart. Började med att jag missade bussen till centrum. Skitsamma, tänkte jag. Jag går. Till en början gick det bra och jag kände att jag var på väg åt rätt håll. Efter att ha gått i ~20 minuter vart jag dock tvungen att inse fakta. Jag var helt och hållet lost. Fick då syn på Modins, Uppsalas Fordhandlare och förstod med ens att jag var åt helvete fel då den affären verkligen ligger i utkanten av stan. Och därifrån går det minsann inget Upptåg. Panikringde mamma i Örebro. (”Hjälp!”) Mitt under samtalet fick jag i alla fall syn på ett landmärke, IKEA. Phew, nu skulle det äntligen ordna sig. Kruxet var bara att ta sig dit. Det låg nämligen en stor väg ivägen så att säga. Skavsåren gjorde sig påminda för varje steg jag tog så jag pallade verkligen inte att runda den på något snyggt och smidigt sätt. Lyckades till sist korsa vägen och en rondell samt hitta en lämplig gångtunnel. Kan ju åtminstone skylla på att jag är ifrån landet, där är vi inte så noga. 😉 Fick sedan den ytterst briljanta idén att ta genvägen till IKEA på en upptrampad stig som sträckte sig över en äng i närheten. Eftersom det hade regnat hade stigen förvandlats till något som mest liknar en skitig leråker. Nya vita skor? Jajamensan, självklart.

Kändes underbart att ställa sig vid hållplatsen och svära över de två bussarna som aldrig dök upp tillsammans med andra irriterade resenärer. Jag hade visst inte mycket till flyt idag. Hursomhelst lyckades jag, mirakulöst nog, hinna med nästa tåg. Blev hämtad i Tierp av mormor och morfar. 🙂

Väl hemma vankades fint besök så jag skyndade mig att kasta in Felixpajen i ugnen och tog en riktig ängladusch innan jag stressbakade en kladdkaka och åt upp pajen. Tre minuter innan kakan var klar anlände Tomas. Vi åt kladdkaka och glass (Mmm) och snackade lite skit framför TVn. Tomas var ett stort stöd för mig som skulle tillbringa natten helt ensam i mitt hus. Han ville att vi skulle kolla på Hemsökta Hus och berättade diverse spökberättelser som fick mig att känna mig mycket bättre till mods. Not.

Imorgon vankas det jobb i Lövstabruk igen. Ska bli ganska soft. Fast börjar längta efter sommarlov nu. Tur att man får belöning för besväret i alla fall. Ser fram emot den 25 juli. 🙂

3 svar

  1. Härligt att du gillade skolan 🙂
    Du har då aldrig en lugn stund;) Men det låter som att du haft en väldigt trevlig helg. Särskilt där runt IKEA 🙂

  2. Japp och Emelie är i gott sällskap nu. Nu har jag också gjort en ”Dragon Gate”. Haha 😀

  3. mm… men du är bara second best efter min dragon gate sugar

Kommentera

