Nerver

Vilken värdelös natt. Inte ett ljud, men lik förbannat var jag precis lika trött i morse när jag slog upp ögonen efter att ha snoozat en dryg timme. Skönt att det var sista dagen i Forsmark på en vecka. Bara slarvade till allt idag så det kan säkert vara nyttigt att fokusera på helt andra saker ett tag: virriga turister och barn i Lövstabruk. Och sova! Jag ska verkligen se till att sova, på morgnarna alltså, nästa vecka.

Jag älskar att få paket! Idag var det mina nya Skullcandy Ti som damp ner i utlämningen på ICA. De är skitsnygga! Lyckades, efter mycket möda och stort besvär, få ut dem ur förpackningen och har provlyssnat flitigt sedan dess. Var lite orolig för att basen inte skulle hålla måttet, men jag måste säga att det låter riktigt bra. 🙂 De blir perfekta till resan imorgon. Fick förresten sex biljetter från SJ på posten idag. Nu gäller det att hitta på något bra ställe att förvara dem på tills det är dags utan att de tappas bort.

Tre anledningar att vara nervös inför den kommande helgen:

  • Öppet hus på Mälardalens Högskola i Eskilstuna – Tänk om det bara känns skit och jag aldrig mer vill sätta min fot där igen. Vad gör jag då? Det känns så avgörande. Jag menar, jag är ju tvungen att flytta och allt. Jag kommer att spendera mina närmaste sissådär tre-fem år i livet där. Gulp.
  • Ensam hemma I tre dagar! Hur ska det gå? Jag är ju trots allt bara 19 år. Kan ju inte vara meningen att jag ska klara mig alldeles själv ensam i mitt stora (nåja) hus. Får se det som en utmaning – klarar jag den så klarar jag att flytta hemifrån till hösten också.
  • Dejt – Herregud! Jag har aldrig varit på en riktig dejt förut. Nu är det allvar. Ska i alla fall försöka göra det bästa av situationen, inte göra bort mig så överdrivet mycket och ha riktigt kul. Och kom ihåg: Gratis är gott.

Nu är det mys för hela slanten som gäller fram till läggdags. Äntligen fredag! Hoppas innerligt att det blir en lyckad helg.

Idag firar jag en vecka som student. Känns grymt – FY FAN VA VI E BRA!!

Student 2007

3 svar

  1. Tjeeeeeeeeeeeeeeena Gumman!!! Alldeles ensam i det stora huset din stackare 😉
    Lycka till imorgon med allt 🙂

  2. DEJT??? vad har jag missat? med vem, var, när, hur? allå, info tack! 😉

  3. omg.. vad är det för snygging som blåser i tutan?

Kommentera

