Tabbe

Idag gjorde jag min första tabbe på jobbet. Det kunde ha gått riktigt illa. Härdsmälta. Jag blev alldeles kall av upptäckten och började genast förbereda vad jag skulle säga till danskarna på presskonferensen i mitt domedagstal. Jag hann inte så långt. Mamma kom in och sa något i stil med ”Jaså, har du lyckats med den där gamla klassikern. Det har vi alla varit med om”. Det jag gjorde var att hämta ritningar som skulle ändras i arkivet. Men det var fel ritningar. Jag hämtade ritningar till Forsmark 1 inte Forsmark 2 som det var meningen. Eftersom ritningarna i princip är identiska tog det en liten stund innan jag insåg att det var fel sort som jag satt och renritade. Det var bara att knalla ner i källaren igen och börja plocka ut de rätta. Nu har jag lärt mig det.

Äntligen har beskedet från mitt drogtest kommit. Ja, faktiskt så var jag helt ren. Tänka sig! Nu slipper vi stå och köa i entrén för eskort in varje morgon. Det är så segt.

Jag var på ICA idag och spanade in förändringarna efter expansionen. Måste säga att jag är mycket imponerad. Personalen har gjort ett mycket bra jobb. Som av en händelse träffade jag Linda mellan ett par hyllor. Linda var skitjobbig och ville inte låta oss vara i fred en sekund. Hon tvingade mig dessutom att packa kassen fast mamma lika gärna kunde ha gjort det. Det kändes skönt att kliva ut därifrån – det var riktigt obehagligt. 😉

De nattliga halv-ett-samtalen fortsätter. ”TJEEEEEEEENA GUMMAN!” Lustigt nog var det Tomas den här gången. Det har börjat bli som en slags vana nu. Kanske vaknar jag av mig själv halv ett inatt. Skönt att det är sista dagen på jobbet för den här veckan imorgon. Visserligen ingen sovmorgon på lördag heller. Då ska jag till MDH och kolla läget i Eskilstuna.

Gulp.

4 svar

  1. Förlåt mej för att jag var så jobbig idag Emma 😉 Men det var ganska kul att du fick packa 😀 Nu sitter jag å diggar Måns, han äger hårt 🙂

  2. Förresten så kom jag på att jag använder mycket smajlisar … Du får ursäkta.. hehe

  3. TJEEEEEEENA GUMMAN!!! Ska jag ringa halv ett i natt igen så du inte bryter din fina vana 😉

  4. åh, suck suck suck. idag är det fredag.. orkar itne åka till jobbet i eftermiddag… snark.. har precis gått klart dubbelt på tolfta.. å nu ska jag börja gå dubbelt på björken! SUCK! kan jag itne få börja själv ist? Tur att allt löste sig för dej med de trasslande ritningarna! kram kram

Kommentera

