Första dagen på jobbet

Ingen rast, ingen ro. Nu är skolan slut, alltså dags att börja dra in lite pengar och lägga på högen. Inte sant, Tomas? 😛 Det började tidigt i ottan. Närmare bestämt kvart över fem då jag vaknade av Karatefylla. Alltid lika härligt. Aah. Lyckades på något sett vakna till lite och till slut satt jag i bilen på väg till första dagen på kraftverket. Den började med en lång väntan på mitt kära passerkort som jag numera bär runt på med stolthet. 🙂 Därefter fick jag gå runt och hälsa på mina nya arbetskamrater och min chef på Julle Consulting. Som tur var hette alla Micke så namnen kommer bli en lätt match.

Forsmarks kraftverk

Så var det dags att bekanta sig med själva allvaret. Jobbet, det jag är där för. Mina ritningar. Jag hämtade dem i källaren och bar upp dem till skrivbordet. Sen plockade jag fram skalpellen. Detta för att kunna skrapa bort det som skulle ändras i originalen. Det här, mina vänner, är mitt jobb. Det var ett hårt jobb för fingrarna, ytterst pilligt.

Ingen rast ingen ro. Igår fick jag för mig att det var dags för shopping igen. Sagt och gjort – vi åkte till Gävle. Det vankas födelsedagskalas hos Marina (”Du behöver inte ha med dig någon present” – Tsss..) så jag inhandlade en liten gåva. På Naturkompaniet inhandlade jag två svindyra ”innerväskor”, vad det nu kan vara? 😀 Jag har åtminstone bestämt mig för att de ska få följa med i nya födelsedagsväskan på festival i Göteborg i augusti. Längtah! Köpte även ett par Filippa K-muggar. De är så snygga! I like. Lite annat smått och gott också, kul att shoppa loss när man är ”rik” ju.

Filippa K Spets

Skönt att åka hem. Sov nästan i bilen. Har hört att det ska bli åska i natt. Hoppas jag lyckas sova i alla fall. Annars blir det tungt imorgon. Är så kusligt att ligga där i mörkret alldeles ensam när det mullrar utanför. Brrr. G’nite.

5 svar

  1. YOU BASTARD!!!!
    Reta inte de arbetslösa 😦
    Nu jävlar ska jag bombhota kraftverket så att du inte får jobba och tjäna pengar
    MUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    (DET ÄR ETT SKÄMT SÄPO!!!)

  2. Puh! nu är jag hemma efter en ytterst varm och slitsam dag! jobbigt å bli vuxen, inte sant!

  3. Åå va kul att du också kommer till Marina imorrn 🙂 Jag har också med mej en present till henne ;D Btw, Emma har blivit värsta braten;) Nej, då. Jag skojar bara…:) Cya tomorrow.

  4. jobbigt att blli vuxen sugar 🙂 hade introduktion igår, askul att sitta i kassan 😀 och nu sitter jag på högbergs, trodde jag hade lämnat den här platsen för gott men inte då… va rädd om dina underbara fingrar puman! hade guld så ses vi! älskar dig 🙂

  5. Tänk: C A S H 🙂

Kommentera

